Дослідження було проведено наприкінці минулого навчального року,
участь у якому взяли 326 методистів суспільно-гуманітарного та
природничо-математичного профілів, методистів з питань оцінювання,
бібліотечних фондів та новопризначених фахівців з усіх регіонів. Методисти,
які взяли участь в анкетуванні, працюють вчителями різних предметів у
загальноосвітніх навчальних закладах, мають різний вік (від 26 до 63
років) та стаж роботи на посаді (від 1 до 37років). Результати
опитування засвідчили, що понад 70% опитаних вважають стан загальної
середньої освіти в країні досить посереднім, 1,6% – низьким, а 7,2%
взагалі не спромоглися оцінити його. Водночас 19,2% учасників
опитування вважають стан якості шкільної освіти в Україні достатнім як
для розвиненої країни; менше 1% – високим. Для визначення рівня
якості шкільної освіти опитувані послуговувалися різними критеріями.
Майже половина (43%) методистів свою точку зору обґрунтовують
результатами зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО)
випускників шкіл, в яких вони працюють; 30% визначилися покладаючись на
власний досвід та досвід зарубіжних держав. Лише 18,5% методистів свою
позицію базували на результатах моніторингових досліджень, а 9% – на
результатах олімпіад різного рівня.
|